Nieuws van de C.H.R. (151)

Opbrengst € 9.340,65
In het vorig kerkblad hebben we de voorlopige opbrengst van de kerstpost- en boodschappen actie vermeld (aan contanten was er toen € 3.728,65 binnengekomen). Via de bank is er tot 31 december nog eens € 5.612,- bijgekomen. De eindstand komt daarmee op € 9.340,65. Dit is echt geweldig. De kerstkaartenactie heeft bij elkaar € 2.231,15 opgeleverd. De opbrengst van de boodschappenactie komt derhalve uit op € 7.109,50. Inmiddels is al € 5.000 overgemaakt naar Micula, Lapusel en Zerindu Mic. Daar wordt het geld gebruikt om olie, suiker en andere producten te kopen. Dit gebeurt onder de verantwoordelijkheid van de plaatselijke kerkenraad. Ieder gemeentelid krijgt vervolgens zijn of haar boodschappentas (waarde circa € 6). Wat mooi om samen ‘kerk’ te zijn en op deze manier ons verbonden te weten met zo’n 800 gemeenteleden in deze 3 dorpen.

Extra boodschappen
Omdat we van u zo’n € 2.100 meer hebben ontvangen voor voedsel, kunnen we ook meer mensen helpen. Michel en Janet van Boxtel werken in Oost-Hongarije en Boedapest onder daklozen en heel erg arme gezinnen. We gaan met hen in overleg welke gezinnen met extra boodschappen geholpen kunnen worden. Wat rijk om op deze manier dienstbaar te mogen zijn. Delen is vermenigvuldigen; dank u wel.

Kleding brengen
D.V. Zaterdag 7 januari kunt u weer kleding brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar de VOEDSELBANK gevestigd is. Openingstijden zijn van 10.0011.30 uur.
Op maandagochtend 9 januari van 8.3010.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren. Vindt u het leuk om een keer te helpen. Vorige maand was het weer reuze gezellig met een aantal nieuwe mensen. Maak eens gezellig kennis met deze manier van vrijwilligerswerk. We zorgen voor iets lekkers bij de koffie. We zijn blij met nieuwe gezichten. Doen!
Esther Harrewijn heeft de coördinatie tel. 0184 416220.

Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik tel. 0184 422248