Nieuws van de C.H.R. (167)

Nieuws uit Micula
Op 27 augustus schreef ds. István Higyed uit Micula u weer een e-mail. Hij vertelt daarin dat het een hele hete zomer is en dat het regelmatig boven de 40 graden is geweest. Zelfs de nachten waren heet met 23-24 graden. De dikke muren van de kerk houden de hitte niet meer tegen. Hij schrijft dat ondanks de hitte met hulp van vrijwilligers een oud gebouwtje van de kerk is afgebroken en opnieuw is opgebouwd. Het nieuwe gebouwtje gaat dienst doen als opslag voor materialen van de Diaconie zoals bedden, matrassen, rollators, rolstoelen etc. Een ander project waar dominee over schrijft, is dat eindelijk na 27 jaar het waterleidingnetwerk gereed is. Het moet nu alleen nog worden aangesloten. Het voelt voor de inwoners van Micula als ‘luxe’ om straks water via het waterleidingnetwerk te kunnen gebruiken. Het kerkelijk leven in Micula bloeit. Het koor is daar een voorbeeld van. De kinderen hebben deze week evangelisatieweek gehad. Dominee schrijft verder dat er dit jaar best veel is gebeurd. Er is en wordt veel aandacht besteed aan de reformatie. Het toeleven naar het Heilig Avondmaal gebeurt in Micula anders dan wij gewend zijn. Iedere avond is er kerk en de volgende zondag wordt het avondmaal gevierd. Namens ds. István Higyed mag ik u de hartelijke groeten overbrengen; er wordt uitgekeken naar het bezoek aan Micula in het najaar.

Kleding brengen
Wat zijn we blij dat we voor ons werk gebruik mogen maken van de loods van de Voedselbank. De samenwerking is buitengewoon. Velen van u weten dat in de loods ook de kledingbank is gevestigd. Hier kunnen inwoners uit Sliedrecht met hun voedselbankpas kleding uitzoeken tegen een heel lage vergoeding. Van tijd tot tijd wordt de collectie vernieuwd. En wat gebeurt er dan met de oude collectie? Juist, die wordt doorgeschoven naar onze commissie. Afgelopen maandag heeft een aantal vrijwilligers bij elkaar zo’n 150 dozen kleding ingepakt. Samenwerking loont, heel hartelijk dank.
D.V. zaterdag 9 september kunt u weer kleding, schoenen, linnengoed, dekens en speelgoed brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar ook de Voedselbank gevestigd is. Openingstijden zijn van 10.00 tot 11.30 uur.
Op maandagochtend 11 september van 8.30 tot 10.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren.
Esther Harrewijn heeft de coördinatie 0184 416220.
Met een hartelijk groet, Dick van Mourik, 0184 422248