Nieuws van de C.H.R. (211)

Commissie-nieuws
We kregen recent nog een ‘update’ van Gyorgyi en Gabor Viragh over hun project begeleid wonen. De verbouwing van 7 kamers in het gebouw van Pro Vita in de stad Baia Mare waar weesjongeren worden voorbereid om op eigen benen te leren staan, verloopt naar wens. Waterleiding, riolering en elektriciteit is aangelegd, en nu is men bezig met tegels aanbrengen. Daarna volgt de plaatsing van de wc met deur en een klein keukenblokje. Met dit project kan straks een aantal (wees)jongeren met een beperking toch begeleid blijven wonen in het gebouw van Pro Vita. Het ligt in het voornemen van de commissie om in het najaar Roemenië te bezoeken. We zijn erg benieuwd. Ook kregen we een mail van ds. István Higyed uit Micula. Hij schrijft dat het land het zwaar te verduren heeft met hitte en droogte, maar ook noodweer. Zo is het dak van de kerk beschadigd en is een grote boom voor de kerk omgewaaid waardoor het hek zwaar is beschadigd. Zowel door de familie Higyed als de vertegenwoordiging van de commissie wordt uitgekeken naar de ontmoeting in het najaar. Namens de commissie wensen we u een fijne vakantie.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 31 augustus kunt u weer kleding, schoenen, linnengoed, dekens en speelgoed brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar ook de Voedselbank gevestigd is. Openingstijden zijn van 10.00 tot 11.30 uur. Op maandagochtend
2 september
van 8.30 tot 10.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren.
Esther Harrewijn heeft de coördinatie, 0184 416220.
Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik, 0184 422248