Nieuws van de C.H.R. (222)

Kerst met handen en voeten
D.V. zaterdagochtend 21 december van 09.00  uur tot 11.30 uur kunt u nog uw geschreven kerstkaarten voor Sliedrecht en Wijngaarden inleveren in het Dienstgebouw bij de Grote Kerk. Voor € 0,50 per stuk worden uw kerstkaarten voorzien van een echte CHR-postzegel en stempel en rondgebracht. U mag ook een gift overmaken op bankrekeningnummer NL61 RABO 0373 7101 78 ten name van Commissie Hulp Roemenië onder vermelding van: gift boodschappenpakket of gift transportkosten. De circa 45 vrijwilligers die de post gaan rondbrengen, kunnen vanaf 12.15 uur op zaterdag 21 december hun pakketje met post ophalen. Vriendschap, waardering of oog hebben voor die ander, een kaartje met zomaar een paar woordjes of regels is altijd van waarde voor de ontvanger, doen!

Wat je vaak niet ziet
Onze Hervormde Gemeente wil graag een diaconale en missionaire gemeente zijn. Mooi om te zien dat dit op zoveel verschillende manieren in de gemeente gebeurt. Waardering voor al die gemeenteleden die zich hiervan bewust zijn en hun steentje bijdragen. Door kleding, schoenen en andere spullen beschikbaar te stellen, door mee te helpen met inpakken, transport, door mee te denken en tijd beschikbaar te stellen, door post te bezorgen. Voor de kerstpostactie zijn er ook meer dan 500 kerstkaarten geschreven door blokouderlingen waarvan het hun wens is eens een praatje te mogen maken en op die manier weer in contact te komen om iets van het evangelie te mogen delen. Ook de financiële gaven zijn onze diaconale en missionaire verantwoordelijkheid. Heel creatief wordt soms stil gestaan bij het bereiken van een mijlpaal in het leven. Zo heeft een mevrouw, die deze maand haar 90e verjaardag heeft gevierd, bedacht om geen cadeautjes voor haarzelf te vragen maar heeft zij een actie gehouden voor het werk aan de allerarmsten in Roemenië. Heel hartelijk dank voor het mooie bedrag van € 500,-. Iets doen voor een ander geeft vaak zoveel energie en het helpt echt. We zijn pas rijk wanneer we kunnen en mogen delen.

Reisplannen in 2020
Wat voor reisprogramma kunnen we verwachten? Het wordt een mooie mix van het gewone leven, de kerk, de mensen, de cultuur en de natuur. Pak de kaart van Roemenië er de komende dagen eens bij. Per vliegtuig naar Debrecen in Hongarije. Vervolgens met huurauto’s naar Roemenië. We overnachten in de prachtige oude stad Oradea en brengen een bezoek aan het kleine plattelandsdorpje Zerindu Mic. In het noorden bezoeken we onze broeders en zusters in Micula en Lapusel. In de stad Baia Mare blijven we wat langer en nemen we de tijd om ‘het gewone leven’ te ervaren. De vermoedelijke vertrekdatum wordt 21 mei 2020. Het is een unieke kans om Roemenië op een speciale manier te leren kennen. Margareth en Vincent Spijkers en Dick van Mourik begeleiden de reis. Misschien heeft u nog meer vragen, zoek dan contact met Margareth of Vincent of stuur een mailtje naar d.van.mourik@hetnet.nl of bel 0184422248. We willen eind van deze maand de vliegtickets reserveren. De totale reiskosten zullen uitkomen op € 500,- à  € 600,-.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 11 januari kunt u kleding, schoenen, linnengoed, dekens en speelgoed brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar ook de Voedselbank gevestigd is. Openingstijden zijn van 10.00 uur tot 11.30 uur. Op maandagochtend 13 januari van 08.30 tot 10.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren.
Esther Harrewijn heeft de coördinatie, 0184 416220.

Met een hartelijk groet, Dick van Mourik