Nieuws van de CHR (223)

Opbrengst kerstacties
De kerstpostactie heeft in december €1.650 opgebracht. Dit betekent dat u meer dan 3000 wenskaarten heeft verstuurd binnen Sliedrecht en Wijngaarden. U heeft op die manier mensen blij gemaakt. Daarnaast zijn er ook ruim 600 kaarten rondgebracht namens onze Hervormde Gemeente bij adressen waar de blokouderling graag wat meer wil vertellen over de rijkdom van het evangelie. Aan giften voor de boodschappenpakketten is
€ 4.956,36 binnengekomen wat ook weer een geweldig mooi bedrag is. Zo’n 800 gemeenteleden in de dorpen Micula, Lapusel en Zerindu Mic ontvangen een tas met boodschappen met eerste levensbehoeften zoals olie, pasta, suiker etc. Wat is het geweldig dat we op die manier iets van onze overvloed mogen delen.

Transport
Afgelopen maandag 6 januari is er weer een vrachtwagen met 20 m³ aan kleding, schoenen, dekens , kinderkleding etc. naar Bercu in Roemenië vertrokken. Dit dorpje ligt in de buurt van Micula. Voor de bewoners is het heel bijzonder dat ze op deze manier worden geholpen. Mooi, dat we op deze manier heel veel mensen blij mogen maken.

Kennismakingsreis Roemenië 2020
Het is niet anders, soms moet je toch gemeenteleden teleurstellen. Met het maximum van 16 deelnemers is de groep die naar Roemenië gaat helemaal vol. We zijn blij dat er zoveel gemeenteleden geïnteresseerd zijn in dit stukje diaconale werk van onze kerk.
Op D.V. 21 mei gaat deze reis plaatsvinden. Tijdens de reis gaan we ook het resultaat bekijken van de verbouwing van 13 kamers in de jongerenopvang Pro Vita.
In het volgend kerkblad hierover meer.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 11 januari kunt u weer kleding, schoenen, linnengoed, dekens en speelgoed brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar ook de Voedselbank gevestigd is. Openingstijden zijn van 10.00 tot 11.30 uur. Op maandagochtend 13 januari van 08.30 tot 10.00 uur kunt u ook nog kleding inleveren. Esther Harrewijn heeft de coördinatie, tel. 0184 416220.

Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik