Nieuws van de CHR (280)

Waardering
Wat leuk, zaterdag 3 december werd er niet alleen kleding gebracht, een gemeentelid bracht wat lekkers mee voor bij de koffie. Hartelijk dank! Ook voor de € 25,90 aan contante giften. Maandag waren er zo’n 20 vrijwilligers aan het inpakken. Waardering geven is belangrijk. Dit doe je door het geven van een oprecht en gemeend compliment. We boffen als CHR met zoveel fijne gemeenteleden die het hart op de juiste plek hebben.
Die betrokken vrijwilligers van de CHR vonden 5 december zomaar wat in hun schoen; dank jullie wel.

Schrijf nu een kerstkaartje
Vriendschap, waardering of oog hebben voor die ander, een kaartje met zomaar een paar woordjes of regels geeft de ontvanger altijd een fijn gevoel. Wat fijn wanneer u dit jaar meedoet met de kerstpostactie. Hoe doet u mee?
Schrijf kaarten aan uw vrienden, kennissen, maar denk ook aan gemeenteleden in de kerk die u lange tijd niet hebt gezien en die u wilt laten weten dat u aan hen denkt in deze dagen rond kerst. Het is een mooie manier van omzien naar elkaar. Uw kerstkaarten voor Sliedrecht en Wijngaarden nemen wij graag in ontvangst. Voor € 0,60 per stuk worden de kaarten, door ons voorzien van een speciale postzegel en stempel en uiterlijk 22 december bezorgd.

Kerstpost waar inleveren?
Op zondag 11 december staat er een doos bij de ingang van de Grote Kerk en Maranatha Kerk. Handig om ze in een plastic zakje te doen inclusief gepast geld of een briefje met uw naam en het bedrag wat u overmaakt o.v.v. kerstpost.
Het is daarnaast mogelijk om uw kaarten tot en met vrijdag 16 december bij de onderstaande adressen in te leveren. Ook dan is fijn om ze in een plastic zakje te doen inclusief gepast geld of briefje met uw naam en dat u het geld overmaakt. U kunt het zakje gewoon door de brievenbus doen als er niemand thuis is bij:
– Ineke van ’t Hoff: Adriaan Volkersingel 23;
– Esther Harrewijn: Grienduil 2;
– Margareth Spijkers: P.A. de Genestetstraat 50;
– Fam. De Vlaam: Weresteijn 48;
– Dick van Mourik: Reinenweer 64.
Ook kunt u de kerstkaarten en ook een contante gift inleveren in het Dienstgebouw bij de Grote Kerk op:
Woensdag 14 december 09.00 tot 11.30 uur;
Donderdag 15 december 19.00 tot 21.00 uur;
Zaterdag 17 december 09.00 tot 11.30 uur.
De circa 45 vrijwilligers kunnen alvast in hun agenda’s noteren dat zij op zaterdag 17 december tussen 12.30 en 12.45 uur hun pakketje met post kunnen ophalen.
Heeft u vragen: Dick van Mourik, 06-46 88 44 67,
dick.vanmourik@hervormdsliedrecht.nl.

Financiële gift Roemenië/Oekraïne
Tegelijkertijd met de kerstpostactie loopt de actie voor een boodschappenpakket. We hebben onze actie voor de 3 gemeenten in Micula, Lapusel en Zerindu Mic verder uitgebreid. Door de oorlog in Oekraïne hebben de gemeenteleden uit Micula en Lapusel hun boodschappen in het voorjaar al gedoneerd aan hun broeders en zusters in enkele gemeenten over de grens met Oekraïne. Vorig jaar was de opbrengst van de boodschappenactie € 8.200,-. Hiervoor zijn toen door de plaatselijke predikanten en kerkenraden boodschappen gekocht zoals macaroni, olie en suiker.
Dit jaar hebben we vroegtijdig de samenwerking gezocht met de gemeenten Micula, Lapusel en Baia Mare die dicht bij de grens met Oekraïne liggen. Door hen financiële middelen te geven, kunnen zij spullen kopen in Roemenië en met kleine busjes over de grens met Oekraïne brengen om broeders en zusters in dat deel van Oekraïne een beetje te helpen. Het is een mooie manier waarop de verbondenheid tussen Sliedrecht, Roemenië en Oekraïne gestalte krijgt.
U kunt uw gift overmaken op bankrekeningnummer: NL61 RABO 0373 7101 78 ten name van Commissie Hulp Roemenië, onder vermelding van: gift boodschappenpakket.
U kunt binnenkort ook gebruik maken van de in het Kerkblad vermelde Qr-code of gebruik maken van de app Hervormd Sliedrecht bij ‘geven’.

Met een hartelijke groet, Dick van Mourik, 06-46 88 44 67