Nieuws van de CHR (282)

Hulp aan Roemenië en Oekraïne
Op onze bankrekening is voor de boodschappenactie voor Roemenië en Oekraïne tot 31 december 2022 € 8.415,- binnengekomen. Heel hartelijk dank. Dit bedrag is inmiddels verdeeld: winterhulp Oekraïne vanuit Micula € 2.000,-, winterhulp Oekraïne vanuit Lapusel € 2.000,- en winterhulp vanuit Baia Mare € 1.500,-. De kerken daar kopen met dit geld eerste levensbehoeften en brengen dit in kleine busjes de grens met Oekraïne over. Wat fijn dat we zo met elkaar het leed onder onze broeders en zusters in Oekraïne iets kunnen verzachten.
Voor noodhulp als gevolg van de crisis aan gezinnen in Roemenië hebben we aan Micula, Lapusel en Zerindu Mic respectievelijk € 1.200,-, € 1.000,- en € 800,- overgemaakt. Hiermee kunnen de plaatselijke kerken ook omzien naar hun eigen gemeenteleden om diaconaal bij te kunnen springen. Wij houden u op de hoogte.

Interesse met Pinksteren in Roemenië
Wat is er mooier om met Pinksteren de kerkdiensten in Micula en Lapusel bij te wonen waarbij vast gepreekt wordt over
Handelingen 2. Je hoort het evangelie in een andere taal en toch?! Dick van Mourik, Margareth en Vincent Spijkers zijn bezig met de voorbereidingen om een groepsreis voor zo’n 12 personen te organiseren van woensdag 24 mei tot en met woensdag 31 mei naar Roemenië. Heeft u interesse in een ontmoeting met gemeenteleden daar in Micula, Lapusel, Baia Mare, Zerindu Mic, een bezoek aan Oradea en Cluj-Napoca ….laat het ons uiterlijk 15 januari weten door een mailtje te sturen naar
dick.vanmourik@hervormdsliedrecht.nl met vermelding van uw telefoonnummer. We nemen dan binnenkort contact met u op.

Met een hartelijk groet, Dick van Mourik, 06-46 88 44 67