Nieuws van de CHR (280)

U kunt uw kerstkaarten en ook een contante gift alleen nog inleveren in het Dienstgebouw Grote Kerk op zaterdag 17 december tussen 09.00 en 11.30 uur. Wat zou het mooi zijn wanneer er straks 3000 warme gelukwensen door de brievenbus glijden. Schrijf snel een kaartje het kan nog!

Bezorgers
De circa 45 vrijwilligers die de post bezorgen kunnen zaterdag 17 december tussen 12.30 en 12.45 uur hun pakketje met post ophalen in het Dienstgebouw. Alvast heel hartelijk dank en door uw inzet zorgt u voor heel veel blije gezichten.

Gift Roemenië/Oekraïne
In het vorige Kerkblad hebben we al wat verteld over de financiële actie. Het is toch bijzonder dat wij in Roemenië contacten hebben die hun naasten in Oekraïne helpen. Met uw gift worden er in Roemenië boodschappen voor eerste levensbehoeften gekocht. In kleine busjes worden de spullen over de grens met Oekraïne vervoerd om broeders en zusters in dat deel van Oekraïne een beetje te helpen. Het is een mooie manier waarop de verbondenheid tussen Sliedrecht, Roemenië en Oekraïne gestalte krijgt.
U kunt uw gift overmaken op bankrekeningnummer: NL61 RABO 0373 7101 78 ten name van: Commissie Hulp Roemenië, onder vermelding van: gift boodschappenpakket.
U kunt ook gebruik maken van de in dit Kerkblad vermelde Qr-code of gebruik maken van de app Hervormd Sliedrecht bij ‘geven’. Hartelijk dank!

Onze naasten dienen?!
In november kreeg ik van Gabor Viragh een mail:
Beste Dick,
Helaas ben ik vanwege mijn slechte gezondheid niet op 15 november naar Oekraïne gegaan. Onze pastor, János Csaba en onze chauffeur, Zoli, gingen naar Vynohradiv naar een tehuis waar bijna 200 gehandicapte jongens wonen. Zij vervoerden 1734 kg hulpgoederen, voornamelijk voedsel. Op 22 november reden ze, weer zonder mij, deze keer naar Beregszász en via Mucacevo naar Domboky. Daar is een tehuis waar meer dan 50 kinderen wonen die door de oorlog hun ouders hebben verloren. Ze vervoerden 800 kg voedsel en cosmetica. Dit was transport nr. 14. We kennen verschillende mensen uit dit deel van Oekraïne, Zakarpattia Oblast. Onze contactpersoon is Valentin Nehra uit Beregszász. Hij is voorganger van de Hongaarse Baptisten Kerk daar. Hij spreekt zeer goed Hongaars, Oekraïens en goed Engels. De baptistenkerk is in een gebouw dat vroeger een gezinswoning was. In de keuken wordt gekookt voor veel mensen, soms voor 200. We brachten er ook eten naar toe. Als je wilt helpen is dat heel goed, want overal is het nodig.
Veel groeten, Gods zegen, Gabor.

Met een hartelijke groet, Dick van Mourik, 06-46 88 44 67