Nieuws van de Zendingscommissie wijk 1-2

De presentatie die Nico Leerlooijer en Philip Passchier hebben gegeven over hun ervaringen met o.a. de vervolgde christenen, die zij hebben opgedaan bij de Muskathlons in Zuid Korea en Irak, waren indrukwekkend. Dit was voor ons aanleiding om navraag te doen bij fam. Vogelaar wat zij aan tegenstand/vervolging/ervaringen opmerken en meemaken? Hierbij hun antwoord, goed om te delen: Hier is het wat betreft christenvervolging wel echt anders. Zelf horen wij niet heel vaak over concrete vervolging hier. Het is wel zo, dat als een moslim christen wordt, dat niet altijd wordt geaccepteerd door de familie. We hebben weleens een verhaal gehoord van iemand die echt mishandeld was door haar familie. Het komt ook wel voor dat een familie er geen moeite mee heeft. Dus dat is verschillend. Het schijnt ook wel regelmatig moeizaam te gaan om een vergunning voor kerkbouw te krijgen bijvoorbeeld. En is het ook zo dat het voor christenen vaak moeilijker is om bepaalde belangrijke posities (bijv. bij de overheid) te krijgen. Je moet ook niet de profeet M beledigen, want dan kun je voor blasfemie worden opgepakt.
O ja, nog een kleine aanvulling… Evangeliseren is hier wel verboden…! Gebed voor de wereldwijde vervolgde kerk blijft nodig, bidt u mee?!
Hartelijke groet, Pieter Hofman, Martine Roeleveld, Karin Versteeg, Wim van Tuijl