Oliebollenactie: Jeugdactie Hervormde Wijkgemeenten 1 en 2

We gaan weer overheerlijke oliebollen verkopen! Heb jij zin om mee te doen? De opbrengst van de actie is voor jullie activiteiten zoals zeil- en kinderkamp, clubwerk, etc.
Meedoen?
Ben jij enthousiast? Vraag je papa en mama, opa en oma, ooms, tantes, buren of andere kennissen of zij oliebollen van je willen kopen. Voor deze actie hebben we geen verkoopvergunning nodig. Je mag alleen niet voor 09.00 uur ’s ochtends, na 20.00 uur ’s avonds en op zondag aanbellen bij mensen.
Kinderen onder de 12 jaar
Vraag aan papa of mama wat zij goed vinden dat je doet, ga niet zelf zomaar langs de deuren. Vraag aan ze of ze met je mee willen lopen, ook als je langs de deuren in de straat wilt gaan.
Wat moet je doen?
– Bel netjes aan en stel jezelf voor. Vertel dat je voor het jeugdwerk van de kerk oliebollen en appelbeignets verkoopt.
– Vraag of ze zin hebben in oliebollen of appelbeignets (allebei mag natuurlijk ook!)
De oliebollen zijn met of zonder krenten. Verpakt per 10 stuks. Per zak kost het € 8,50.
De appelbeignets zijn verpakt per 4 stuks. Per zak kost het € 5,50.
– Vul de naam en het adres in, dan weet jij bij wie je de oliebollen/appelbeignets op 13
december moet bezorgen.
– Vul bij ‘aantal’ het aantal zakken in dat ze graag willen kopen.
– Reken het totaalbedrag uit en vul dit in bij ‘totaalbedrag’. Het bedrag hoeft pas op 13 december bij aflevering te worden betaald.
– Bedank de mensen voor hun bestelling en geef de mensen een kaartje zodat de mensen
weten wanneer je de bestelling komt bezorgen.
Wat kun jij verdienen!?!
Verkoop jij meer dan 15 zakken oliebollen, dan krijg jij na afloop van het bezorgen een eigen zak met oliebollen die je of helemaal zelf op kan eten of natuurlijk samen met je ouders en eventuele broers en/of zussen! En voor degene die de allergrootste opbrengst verkoopt is er de “gouden oliebol wisselbokaal”! Een jaar lang kun jij naar deze bokaal vol trots kijken en je naam komt erop, volgend jaar mag je hem uiteraard weer proberen te verdedigen!
Bestellijst
Als je de bestellijst wilt hebben , dan kan je die hier downloaden: Bestellijst Oliebollenactie 2014
De ingevulde lijst kun je uiterlijk op zondag 30 november in een doos voor in de kerk stoppen. De lijsten kun je ook tot uiterlijk zaterdag 6 december inleveren bij de volgende adressen:
Erik Blokland: Merelstraat 11  of bij Wilco van Oord: Zwanensingel 17

Bezorgen van de oliebollen
Kom zaterdagochtend 13 december naar de Grote kerk (dienstgebouw) en zorg dat je er exact 9:00 uur bent. Hier delen we de zakken met oliebollen/appelbeignets uit. Dan mag je de mensen blij gaan maken met hun bestelling! Je krijgt een kopie van je ingeleverde lijst mee zodat je alle adressen weer hebt. Bij het afleveren van de bestelling moeten de mensen ook betalen.
Inleveren opbrengst
Lever het geld dat je hebt ingezameld in tijdens de ochtenddienst op 14 december. Doe het in een envelop met je naam erop! Ben je er dan niet? Dan kun je het in de week na de actie afleveren bij één van de volgende adressen:
Erik Blokland: Merelstraat 11  of bij Wilco van Oord : Zwanensingel 17, 412145