Ook dit jaar weer deelname aan Late Summer Fair!

Op D.V. zaterdag 7 september 2019 wordt in de Kerkbuurt voor de tiende keer de Late Summer Fair georganiseerd. Omdat onze Grote Kerk in het midden van het braderiegebied staat, willen we deze kans niet voorbij laten gaan en de kerk opnieuw openstellen voor het publiek. Zoals elk jaar zoeken we naar aansprekende activiteiten waardoor mensen nieuwsgierig worden om onze kerk te bezoeken.

De voorbereidingen zijn inmiddels gestart. Buiten de kerk wordt weer een Fairtrade terras opgesteld. Wegens succes is er ook dit jaar weer gelegenheid om een half uurtje met elkaar te zingen. Wat is een kerk zonder orgelspel? Het is de bedoeling om bezoekers ook deze keer weer doorlopend van het Naberorgel te laten genieten.

Thema ‘Plekken van plezier’
Hiernaast verzorgen we elk jaar een tentoonstelling in de kerk en proberen we deze te combineren met het thema van de Open Monumentendag. Het thema van dit jaar is ‘Plekken van plezier’. Om bij dit thema aan te sluiten, lijkt het ons ontzettend mooi om een tentoonstelling van foto’s samen te stellen, die door gemeenteleden zijn gemaakt. En aan wat voor soort foto’s denken we dan? Beelden van mooie, plezierige, ontroerende, feestelijke en vreugdevolle momenten, die verband houden met (jo)uw geloofsbeleving. Het kunnen ook beelden zijn van plaatsen of plekken die belangrijk zijn voor (jo)uw geloofsleven, zoals bijvoorbeeld natuur, in of rond een kerkgebouw of een andere plek van dierbare herinnering.

Stuur (jo)uw foto in
Houdt u van fotograferen en zou u op deze manier mee willen werken aan dit stukje evangelisatie, dan kunt u zich aanmelden via Hans van der Aa: aa4@upcmail.nl. Stuur hem dan uw digitale foto (in zo hoog mogelijke kwaliteit) met daarbij een stukje uitleg waarom juist deze foto voor u zo aansprekend is. Van de ingezonden foto’s zal Hans dan een PowerPointpresentatie maken, die gedurende de hele zaterdag in de kerk via de beamers zal worden getoond.

Belangrijk in verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG): door het insturen van foto’s verleent u toestemming om deze tijdens de Open Monumentendag 2019 aan het publiek te tonen. Uw foto’s worden verder absoluut niet voor andere doeleinden gebruikt.

Afhankelijk van de hoeveelheid en diversiteit van het toegestuurde materiaal gaan we ook nog overwegen om foto’s af te drukken om deze op staande displayborden te presenteren. Uiteraard mag het ook een reeds bestaande foto zijn die aan de bovengenoemde voorwaarden voldoet. Een beschrijving van uw gevoel/beleving bij de ingezonden foto blijkt mensen enorm aan te spreken.

We zijn heel benieuwd naar uw en jouw inzending(en). We hopen en bidden dat ook deze manier van deelname aan de Open Monumentendag zal bijdragen aan het in contact komen met mensen die minder bekend zijn met de vreugde van geloven en gemeente zijn.