Orgelconcert : Jan Dekker Naber orgel Grote Kerk Sliedrecht

Zaterdagavond 22 november 2014 geeft Jan Dekker een orgelconcert op het monumentale Naber orgel van de Grote Kerk in Sliedrecht.
De organist van de Grote Kerk  zal het orgel in vele verschillende klank kleuren laten horen.
Het programma word geopend met Trumpet Voluntry van Thomas Sanders Dupuis.
Daarna volgt er een fantasie en Fuga van Carl Philip Emanuel Bach, die 300 jaar geleden werd geboren.
Aansluitend zal het concert worden vervolgd met 3 koraalbewerkingen van de Bach leerling August Homilius, die eveneens 300 jaar geleden geboren werd.
Vervolgens klinken er werken van : Joh. Ludwig Krebs :Toccata en Fuga in A, Van de Nederlander Bram Bruin :Toccata in C , en van de Belg Josef Jongen :Chant de May.
Als afsluiting van de avond zullen er 3 koraalvariationen klinken op de bekende melodie van “Ik wil u o God mijn Dank betalen” van Felix Mendelssohn Bartholdy, dit werk componeerde hij op zijn veertiende jaar!!
Info:www.organistjandekker.nl

Aanvang concert: 20.00 uur