Permanente educatie predikanten

Permanente educatie
Binnen een periode van vijf jaar worden predikanten geacht drie maanden aan bijzondere studie te besteden. Dit in het kader van de zogenaamde Permanente Educatie. In het kader hiervan hoopt ds. G.J. Mink, samen met veertien collega’s, volgende week tot en met donderdag 4 april naar New York en Indianapolis te gaan. We bezoeken de conferentie van de zogenaamde ‘Gospel coalition’, die mede opgericht is door de ook in ons land bekende predikant Tim Keller. Hij heeft in Manhattan indrukwekkend werk opgezet waardoor gemeenten, die vergelijkbaar zijn met de onze wat de signatuur betreft, zegenrijk in hun omgeving konden werken. Het lijkt mij leerzaam, ook voor het werk en de kerk in Sliedrecht, hiervan kennis te nemen. Er zal naast de reis tijd gevraagd worden voor het bestuderen thuis van een aantal boeken en het schrijven van een paper.
Wilt u tijdens zijn afwezigheid in voorkomende gevallen contact opnemen met de scriba van onze wijkkerkenraad 1 of met uw blokouderling?