Psalmzangavond met cd-opname in Grote Kerk Dordrecht

Dordrecht – Op D.V. vrijdag 29 september 2017 wordt er een psalmzangavond gehouden bij het Bach-orgel in de Grote Kerk van Dordrecht. Dit is een primeur, aangezien nog niet eerder een officiële cd-opname is gemaakt van samenzang i.c.m. het Bach-orgel. De aanvang is om 19.30 uur.

De psalmen worden ritmisch gezongen uit de berijming van 1773. Martin Zonnenberg zal de samenzang dirigeren. Organist is Arjan Versluis. Hij zal naast de begeleiding van de zang uitgebreide voorspelen improviseren in nauwe samenhang met de psalmtekst en -melodie. Ds. C.P. de Boer hoopt de opening en sluiting van de avond verzorgen.

Op de website www.deversluis.nl zijn de melodieën te beluisteren van de psalmen die gezongen worden. Ook het conceptprogramma is daar te vinden. Er wordt een professionele cd-opname gemaakt. De toegang tot deze avond en de koffie in de pauze zijn gratis. Aan de uitgang wordt een collecte gehouden i.v.m. de onkosten.