Uitgebracht beroep wijk 4

De kerkenraad van wijk 4 heeft vrijdag 14 februari de beroepsbrief overhandigt aan ds. W.J. Dekker, predikant te Amersfoort. Het beroep gaat zaterdag 15 februari in. Op 23 februari hoopt ds. Dekker voor te gaan in de middag- en avonddienst in de Maranatha Kerk.

‘Aansluitend op de avonddienst is er de gelegenheid om Ds. en Mw. Dekker persoonlijk de hand te drukken.’ Maandag 2 maart is geprikt voor het bezoek van de predikant en zijn vrouw aan Slie-drecht en wordt er vergaderd met onze wijkkerkenraad. Over de verdere invulling van deze dag (d.w.z. ontmoetingen met …) wordt nog verder nagedacht.

De beroepen predikant is 52 jaar en is sinds 2012 verbonden aan de Hervormde gemeente Sint Joris te Amersfoort en heeft daarvoor de Hervormde gemeenten van Molenaarsgraaf (1994), Reeuwijk (1999) en Delft (2005) gediend. Uit dit rijtje kunnen we concluderen dat hij de Alblasserwaard wel kent en ook onze gemeente is hem niet onbekend. Uiterlijk op zaterdag 7 maart hopen we zijn beslissing te vernemen. Wij roepen u en jullie op om dit beroep te omringen met uw en jullie gebeden, zodat wij weer spoedig een nieuwe herder en leraar mogen verwelkomen. Het zou mooi zijn als de predikantsvacature na ruim een jaar weer kan worden opgevuld.