Van 18 t/m 31 januari: Actie Kerkbalans 2015

“De Kerk in Balans”

De komende 2 weken staan in het teken van de Actie Kerkbalans. Opnieuw vraagt uw plaatselijke gemeente om bij te dragen aan de actie Kerkbalans, de landelijke actie die dit jaar voor de 41ste keer op rij wordt georganiseerd. Het landelijke thema is dit jaar: “De Kerk in Balans”. Wat is kerkbalans? We hebben de kerk nodig. We bloeien op van een gemeenschap die helpt, viert, bidt, meedenkt en rouwt. Maar om levendig te blijven, is geld nodig. Door betrokken te zijn in woord en daad bouwen we aan onze gemeenschap. De kerk geeft aan ons, dus wij geven aan de kerk. Zo houden we de kerk in balans.

In de loop van volgende week wordt, dankzij de inzet van bijna 100 vrijwilligers, een informatiefolder met een antwoordformulier bezorgd bij alle gemeenteleden. In de informatiefolder vragen wij uw aandacht voor de jaarlijkse Actie Kerkbalans, de in omvang belangrijkste inkomstenbron van onze plaatselijke gemeente. In de week daarna wordt het antwoordformulier weer opgehaald. Vanuit uw betrokkenheid met onze kerkelijke gemeente vragen wij u om een verantwoorde financiële bijdrage.
Om het u en de vele vrijwilligers makkelijker te maken volgen hier enige tips:
– Op het bijgevoegde antwoordformulier kunt u uw toezegging voor 2015 aangeven. Voor een juiste verwerking vragen wij u om in ieder geval aan te geven: het toegezegde bedrag, de betaalwijze, het aantal betalingstermijnen en uw handtekening
– Wilt u het ingevulde formulier klaar zetten, zodat het op het afgesproken tijdstip kan worden opgehaald?
– Indien mogelijk het toezeggingsformulier gebruiken. Als u toch contant geld wilt geven dan a.u.b. uw huisnummer op de envelop zetten om te voorkomen dat het Kerkelijk Bureau naar uw bijdrage gaat vragen.
– Iedereen van 20 jaar en ouder, die in onze ledenadministratie is opgenomen, krijgt een toezeggingsformulier –> mensen die niet in onze ledenadministratie zijn opgenomen, maar het werk in onze gemeente wel financieel willen ondersteunen, roepen wij op om hun bijdrage over te maken naar bankrekeningnummer NL79FVLB0699947006 t.n.v. Hervormde Gemeente Sliedrecht o.v.v. Actie Kerkbalans 2015.
Uw bijdrage aan de Actie Kerkbalans 2015 is hard nodig voor de instandhouding van het werk in onze Hervormde Gemeente. De achterliggende jaren heeft u als gemeente altijd trouw bijgedragen. De kerkrentmeesters roepen u op ook dit jaar de actie Kerkbalans royaal te gedenken.

Namens het College van Kerkrentmeesters,
Wijnand Blom en Leen Kleijn