Verslag diaconievergadering 7 maart

Met het oog op de lijdenstijd hebben we stil gestaan bij de vraag wie Jezus voor ons is. Is Hij voor ons het Lam Gods dat de zonde wegneemt (Johannes 1) of is Hij een godslasteraar die gekruisigd moet worden (Johannes 19). Zijn wij als diakenen bereid om met onze eigen tekorten bij Hem om hulp te vragen? Tijdens de vergadering is besloten om een bedrag van € 2.000,- over te maken aan Kerk in Actie ten behoeve van Ethiopië, waar sprake is van een dreigende hongersnood. Vanwege het vertrek van twee broeders zijn er vacatures ontstaan binnen het dagelijks bestuur. Het College van Diakenen heeft Frits van der Kooij (wijk 1) en Paul de Jager (wijk 2) voorgedragen voor de functies van eerste en tweede secretaris. Dit moet nog door de Algemene Kerkenraad worden bekrachtigd. Marien Boers (voorzitter, wijk 3) en Martijn Groothedde (penningmeester, wijk 4) blijven lid van het DB.

De diaconie is blij met de vele werkvakanties waar jongeren uit de gemeente aan deelnemen. Vijf jongeren nemen deel aan de Rwandareis welke wordt georganiseerd door de Gereformeerde Kerk.  Zij zullen een aantal kerken en scholen bezoeken en waar nodig opknapwerk verrichten. Vanuit onze eigen gemeente wordt een werkvakantie georganiseerd naar onze zustergemeenten in Roemenië. Hiervoor hebben zich inmiddels 24 jongeren aangemeld.

Binnenkort wordt er weer een kinderkamp en zeilkamp georganiseerd. Als kosten een bezwaar vormen, dan wil de diaconie graag bijdragen. Dit geldt ook voor andere activiteiten binnen de gemeente waar kosten aan verbonden zijn. Het e-mailadres is: diaconie@hervormdsliedrecht.nl.

We zijn blij te kunnen melden dat vanuit onze gemeente zeven leden zijn aangemeld als coach voor Hulp bij Thuisadministratie (HBT). Mocht u hulp willen om uw financiën op orde te krijgen of te houden, dan kunt u zich bij de diaconie aanmelden.

Met een hartelijke groet,

College van Diakenen