Verslag kerkenraadsvergadering

Tijdens de bezinning heeft wijk 4 stilgestaan bij hoofdstuk 7 en wijk 3 bij hoofdstuk 8 uit het boek ‘Verleende volmacht’ van ds. J.J. ten Brinke en Dr. A. de Muynck.

De Algemene Kerkenraad heeft aan de wijkkerkenraden het verzoek gedaan om tijdens de bezinning op de kerkenraad in vier wijken hetzelfde boekje te gaan gebruiken. Hierdoor wordt de verbondenheid tussen de kerkenraden hopelijk verdiept. Volgend jaar zullen alle kerkenraden zich buigen over het boekje van Prof. A. v.d. Beek ‘Gemeente van Christus’.

Het jaarverslag van de Jeugdraad is besproken en goedgekeurd. In het jaarverslag wordt een indrukwekkende hoeveelheid activiteiten voor de jongeren van onze gemeente genoemd. Het verslag geeft een goed inkijkje in wat er gebeurt op de zondagsschool, de clubs en de verenigingen, de catechisatie en het jongerenpastoraat. Er is grote dankbaarheid voor al die vrijwilligers die zich wekelijks inzetten voor de jongeren van onze gemeente.

Het jaarverslag van de drie vrouwenverenigingen werd eveneens goedgekeurd. Mooi om te zien dat vrouwen in onze gemeente met de Bijbel bezig zijn en ook diaconale aspecten van het gemeente-zijn in het oog houden.

Met dankbaarheid heeft de kerkenraad besloten haar goedkeuring te hechten aan de uitzending van Miguel en Greet Peters, Prickwaert 9, 3363 BA, naar Suriname. Zij schrijven in een brief aan de kerkenraad hier het volgende over:

‘Op 4 juli jl. tijdens een open dag van de MAF (Mission Aviation Fellowship) op vliegveld Teuge kwamen wij een vacature tegen voor een (interim) basemanager op de vliegbasis in Paramaribo, Suriname. Wij werden erg geraakt door de nood op deze basis, vooral omdat wij ons realiseerden dat we een perfecte invulling aan deze vacature zouden kunnen geven. We hebben op deze vacature van manager (voor 2 jaar) gesolliciteerd. Het balletje is aan het rollen gegaan en op dit moment van schrijven hebben wij inmiddels een tropenkeuring, bezoek aan Suriname, psychologische keuring en sollicitatie bij de MAF achter de rug. We zijn door de directie van MAF geselecteerd en zullen D.V. februari/maart 2016 door deze organisatie uitgezonden worden. Onderzocht wordt of het voor mijn vrouw mogelijk is om in de vrouwengevangenis van Paramaribo les te gaan geven.’

In overleg met de Zendingscommissie en de GZB worden op dit moment allerlei plannen uitgewerkt om de uitzending zo soepel mogelijk te laten verlopen. Wij bevelen Greet en Miguel, samen met hun kinderen, in uw voorbede en meeleven aan.

H.J. van der Veen