Werkgroep kerk en Israël – Sliedrecht

De Werkgroep Kerk en Israël – Sliedrecht heeft weer en Israëlavond georganiseerd. Op D.V. donderdag 3 oktober 2019 hoopt Dr. Piet van Midden, voorzitter van het overlegorgaan Joden en Christenen, in de Voorhof (Gereformeerde Kerk Oranjestraat-hoek Middeldiepstraat) een lezing te verzorgen onder de titel: Wat wil je weten over Israël? Het Israel binnen de grenzen van 1967 is maar de helft van Nederland. De oude stad van koning David was maar 6 voetbalvelden groot. Het tempelplein dat Herodes liet aanleggen was al met al zo’n 144.000 m2. Toch hebben we het hier over de meest bevochten vierkante meters op de aarde. De vlam slaat er zomaar in de pan. Waar komt de soms twijfelachtige belangstelling voor Jeruzalem vandaan en waar de obsessie als het over Joden gaat? Kennis van zaken voorkomt dat je onzin zegt in de discussie. Dus kom uw kennis opfrissen op 3 oktober. Gun de Heilige Stad uw belangstelling. Voor de deelnemers is een uittreksel met de belangrijkste gebeurtenissen en cijfers beschikbaar. De bijeenkomst begint om 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur bent u welkom. Van harte aanbevolen. De toegang is gratis. Na afloop wordt gecollecteerd voor een passende bestemming. Inlichtingen: tel. 0184 – 421545.