[Wijk 3] Beroepingswerk

Zoals u wellicht weet kent het beroepingswerk veel waarborgen die zorgen voor zorgvuldigheid. Deze zijn onderverdeeld in een 18-tal stappen die zijn opgenomen in de ‘Regeling voor wijk 3 & 4’.

De beroepingscommissie heeft zo een leidraad voor het voorbereidende werk dat zij voor de kerkenraden mag doen. In de regeling wordt ook duidelijk gemaakt bij welke situaties er opnieuw gestart moet worden bij een eerdere stap in het proces. Iedereen die wel eens ‘ganzenbord’ heeft gespeeld, weet dat het doel soms niet rechtstreeks wordt bereikt en er soms meer tijd nodig is. Met dat verschil dat de voortgang in dit werk niet door middel van ‘dobbelen’ wordt bepaald, echter door een zorgvuldig luisteren, informeren, spreken en opdragen in gebed. En deel ik dit omdat uw beroepingscommissie en kerkenraad moedeloos zijn? Bepaald niet! We zijn onderweg naar een nieuw beroep op een herder en leraar namens Hervormd Sliedrecht en zien verwachtingsvol uit. Echter soms is geduld gevraagd en… volharding. Mogen we er ook op rekenen dat u dit werk blijft opdragen in het persoonlijk gebed? Aanbevolen!