Wisselingen kerkenraad wijk 3

D.v. komende zondagmorgen 17 januari neemt de preses van wijkkerkenraad 3, ouderling Alblas, afscheid van de kerkenraad en de gemeente. Als u dit wijkbericht leest, mochten we tijdens de kerkenraadsvergadering van donderdag 14 januari als broederkring al afscheid van hem nemen. Na 12 jaar in het ambt te hebben gestaan, de eerste jaren als blokouderling in zijn ‘eigen’ wijk in de Oude Uitbreiding waar hij is opgegroeid, mocht hij de laatste jaren de kerkenraad leiden als voorzitter. Een belangrijke taak die hem vele uren per week kostte. Een taak die zeker de laatste paar jaar ook niet gemakkelijk is geweest. Br. Alblas heeft zijn werk als preses, waaronder het leiden van vele kerkenraadsvergaderingen, met veel wijsheid en bewogenheid op uiterst bekwame wijze mogen uitvoeren. Hij mocht dat doen onder de leiding van en in afhankelijkheid van Hem die hem 12 jaar geleden in het ambt geroepen heeft: de Heere Jezus Christus. Als kerkenraad hebben we veel van br. Alblas mogen leren, juist ook bij de opening van iedere vergadering waarin we met elkaar het Woord openden en ons daarover mochten bezinnen aan de hand van een door hem gemaakte inleiding. Als broederkring zullen we hem zeker gaan missen. Ook vanaf deze plaats wensen we br. Alblas, zijn vrouw en kinderen, van harte Gods zegen toe voor de komende tijd.

De plaats van br. Alblas als voorzitter van de kerkenraad is inmiddels ingenomen door br. Westland. Wij wensen br. Westland ook vanaf deze plaats van harte Gods zegen toe en veel wijsheid om deze taak binnen het koninkrijk van God uit te voeren.

Verder mogen we als broederkring en gemeente een ‘oude bekende’ verwelkomen binnen wijkkerkenraad 3. Komende zondag hoopt namelijk br. De Jonge als ouderling bevestigd te worden. Hij heeft al eerder wijkgemeente 3 als ouderling mogen dienen en de laatste jaren was hij actief als bezoekbroeder. In diezelfde wijk mag hij voortaan als blokouderling werkzaam zijn. Van harte Gods zegen toegewenst voor deze nieuwe taak. We zijn er van overtuigd dat je snel je plaats binnen de broederkring en gemeente opnieuw zult innemen.

Naast br. De Jonge zullen de brs. Baars, Van den Berg, Harrewijn, Klerk, R. Meerkerk, Ruis en Schouten als ouderling, de brs. Bakker en Van Wijk als diaken, en br. Bikker als ouderling-kerkrentmeester herbevestigd worden. Ook jullie allen van harte Gods zegen toegewenst voor een nieuwe ambtsperiode.