Zomer(avond)concert in Sliedrecht met kleinkoor en orkest

Op 23 juni a.s. geeft Kleinkoor Concertino o.l.v. Martin Zonnenberg een uniek concert in de Grote kerk te Sliedrecht. Dan vindt de première plaats van de nieuwe Cantate ‘Licht der Wereld’. Deze cantate is speciaal voor Concertino, 2 solisten en orkest gecomponeerd door Martin Zonnenberg op een tekst van Ds. Wim Kok. Bekende solisten Jacob Schenk (tenor) en Jaap Kramer (bariton) verlenen deze avond hun medewerking. De begeleiding bestaat uit bekende, professionele musici, Marjolein de Wit (fluit), Anja van der Maten (hobo), André van Vliet (vleugel) en Joost van Belzen (orgel). Er is tevens een strijkensemble aanwezig. Alles onder de bezielende leiding van Martin Zonnenberg.

Het belooft een bijzondere avond te worden waarin thema’s als schepping, natuur en het (eeuwige) licht centraal zullen staan. Eveneens zal van de gelegenheid gebruik gemaakt worden, om op deze avond een live CD op te nemen.

Het concert begint om 20:00 uur en de kerk is open vanaf 19:30 uur.

In de voorverkoop zijn de kaarten te verkrijgen bij de koorleden of info@kleinkoorconcertino.nl

Op de avond zelf kunnen de kaarten ook gekocht worden bij de ingang van de kerk.

Voorverkoop: € 7,50 p.p. / gezinskaart € 20,00 en t/m 12 jaar gratis.
Aan de kerk: € 10,00 p.p. / gezinskaart € 25,00 en t/m 12 jaar gratis.

Kleinkoor ‘Concertino’ behoort sinds 2014 tot de Stichting ‘Laudate’. Deze stichting streeft naar het uitvoeren van vocale en instrumentale muziek op hoog niveau. Het koor pakt unieke projecten aan zoals de recente uitvoering(en) en CD uitgave van The Saviour van William Lloyd Webber. Dit koorwerk werd door Concertino vorig jaar (2016) voor het eerst in Nederland uitgevoerd.