Maranatha Kerk

MaranathakerkToen Sliedrecht qua aantal inwoners toenam was het oudste monument van Sliedrecht, de Hervormde Grote Kerk, niet meer in staat het aantal kerkgangers een plaats te bieden. Naast de kapel in de Tolsteeg, welke in 1968 in gebruik werd genomen, kreeg men tevens de beschikking over de Maranathakerk. Voordat het huidige gebouw gebouwd werd, heeft een houten kapel, genaamd Hervormde Kapel Oostwijk, dienst gedaan van 1961 tot en met 1974.

Interieur MaranathakerkDe naam Maranatha Kerk is afkomstig van het nog veel vroeger in gebruik zijnde gebouw Maranatha, langs de huidige Rivierdijk, op de plaats waar de oprit van de huidige Thorbeckelaan kruist met de dijk. Gebouw Maranatha was al jaren niet meer in gebruik als zodanig. Men heeft het nieuwe kerkgebouw, wat de Kapel Oostwijk verving, de alombekende naam Maranatha Kerk gegeven.

De huidige Maranatha Kerk werd opgeleverd in 1975 en heeft in 2002 een ingrijpende verbouwing ondergaan. Gedurende deze verbouwing is hoofdzakelijk het interieur aangepast zodat ook dit gebouw weer voldoet aan de eisen van de tijd.

OrgelOrgel Maranathakerk

Het orgel is gebouwd in 1978 door de Fa. Vierdag uit Enschede. In 1990 is het geherintoneerd door Fa. de Jongh uit Lisse.

Dispositie

Hoofdwerk Borstwerk Pedaal
Prestant 8 Holpijp 8 Subbas 16
Roerfluit 8 Gedekte fluit 4 Wijdgedekt 8
Octaaf 4 Nazard 2 2/3 Fagot 16
Speelfluit 4 Woudfluit 2
Octaaf 2 Terts 1 3/5
Mixtuur 4 sterk Siflet 1
Sesquialter 2 sterk Dulciaan 8
Trompet 8 Tremulant

Koppelingen
Hoofdwerk + Borstwerk
Pedaal + Hoofdwerk
Pedaal + Borstwerk

Lijsterweg 2 3362 BK
tel: 0184 416918
Kosters: H.C.Korevaar en W. Korevaar-Biesheuvel
tel: 0184 420319, henk.korevaar@hervormdsliedrecht.nl

Bij blijvend geen gehoor of beantwoording van uw bericht – mogelijk bij vakantie/ afwezigheid van de koster – kunt U hier contact opnemen met het Kerkelijk Bureau.

Kansel Maranathakerk Kanselbijbel Maranathakerk Maranathakerk exterieur