Nieuws van de C.H.R. (101)

P1050888 (1)

Johan van Ferneij
Ondanks dat we allemaal voorbereid waren dat Johan (vanuit de mens geredeneerd) niet lang meer te leven had, kwam het bericht afgelopen dinsdag 26 mei toch nog onverwacht dat Johan is overleden.
In het Paasnummer van ons kerkblad deelden we onze waardering voor Johan met u en hem over zijn betrokkenheid bij de broeders en zusters in Roemenië.
Al bijna 25 jaar was Johan betrokken bij de hulpverlening aan Hongarije en Roemenië. Busreizen, werkvakanties, kerstpost, sinaasappels en eierenacties organiseren, niets was Johan te veel. Ook zijn liefde voor de broeders en zusters in Roemenië brachten hem ertoe om jaarlijks wel een bezoek te plannen. Zelfs toen Johan al zeer ernstig ziek was  in april kwam bij Johan het idee ‘opborrelen’ om nog één keer naar Roemenië te gaan. Op donderdag 7 mei stapten we samen met Johan, zijn vrouw Rita en ‘mijn’ Margot in het vliegtuig naar Roemenië. In Oradea werd Agnulli Dei bezocht. In Zerindu Mic gingen we op bezoek en in Micula waren we op zondag 10 mei in de kerkdienst. Als dank kreeg Johan een lied aangeboden wat door het kerkkoor hem werd toegezongen. Op diezelfde zondagmiddag kwam een groep van wel 16 personen uit Lapusel en Baia Mare in Micula Johan opzoeken om afscheid van hem te nemen. Waardering, herinneringen, belangstelling, tranen, emotie en afscheid nemen, het kwam allemaal samen in zijn één na laatste reis. Afgelopen dinsdag 12 mei waren we weer thuis.

Op zondag wordt in Roemenië aan het einde van de dienst altijd psalm 90 het 1e vers gezongen. Het was ook Johan zijn lievelingspsalm.

Gij zijt o Heer, van d’allervroegste jaren
Voor ons geweest een toevlucht in gevaren!
Eer berge en rots uit niet geboren waren,
Eer d’aarde rustt’op hare grondpilaren
Van eeuwigheid, o God, Die eeuwig leeft,
Zijt Gij de God, Die eind noch oorsprong heeft!

Kleding brengen
Op D.V. zaterdag 6 juni kunt u weer kleding afleveren op de Rivierdijk 414b van 10.00 – 11.30 uur. Op D.V. donderdag 11 juni is er dan weer kleding pakken.  Zoals u weet  kunt u niet zomaar een zak kleding neerzetten als we er niet zijn. De coördinatie is in handen van Esther Harrewijn tel. 416220.

Dick van Mourik (422248)