Nieuws van de Algemene Kerkenraad

Hoewel het enige tijd stil is geweest, gebeurt er op de achtergrond heel veel. Zo heeft de werkgroep Programma van Eisen een onderzoek ingesteld naar de behoefte aan ruimten voor de lange termijn voor de kerkelijke activiteiten binnen onze gemeente. Hierbij is uitgebreid navraag gedaan bij gebruikers van de huidige ruimtes in de kerkelijke gebouwen. Dit onderzoek heeft geresulteerd in een rapportage. Aan de hand van onder andere dit rapport werkt de Regiecommissie aan een eindvoorstel met meerdere scenario’s.
Op D.V. dinsdag 4 januari 2022 wordt dit eindvoorstel (inclusief presentatie van de scenario’s en de wijze waarop ieder gemeentelid zijn/haar voorkeur kenbaar kan maken) besproken op de vergadering van het College van Kerkrentmeesters. Na een positief besluit ligt het eindvoorstel 27 januari 2022 op de vergadertafel van de Algemene Kerkenraad.
Als ook tijdens deze vergadering wordt ingestemd met dit eindvoorstel, volgt er in de weken daarop informatie over de verdere procedure. Als Regiecommissie zijn we bereikbaar via het e-mail adres: hvdk@hervormdsliedrecht.nl.

Regiecommissie Huis van de Kerk