Nieuws van de C.H.R. (127)

Uit de vergadering
In onze grote Hervormde Gemeente Sliedrecht is het heerlijk en bijzonder om iedere week het Kerkblad te kunnen lezen waardoor we op de hoogte blijven van wat er in onze gemeente gebeurt. Vorige week hebben we als commissie vergaderd. Dat doen we maandelijks, maar deze keer was het toch wel bijzonder. We hebben met elkaar nagedacht over ‘wat willen we als CHR naar buiten uitdragen, wat is ons werkterrein, wat zijn onze intenties en hoe ziet onze organisatie er op de middellange termijn uit, wat willen we bereiken en langs welke weg willen we dat’. Zeker met het oog op onze jongeren die tijdens hun werkvakantie met het werk van de commissie in aanraking komen, is het belangrijk om hier een visie op te ontwikkelen.
Ook op zo’n avond ervaren we de zegen van onze Heere.

Transport
Afgelopen maandag kreeg ik de volgende app van Janet uit Boedapest: ‘Hallo. Spannende dag morgen. Michel gaat met een vracht kleding uit Sliedrecht naar Oekraïne. Geen diplomatenpaspoorten meer… alleen paspoort met speciale aantekening. Laten we bidden dat het lukt. Lukt het niet, dan gaat de vracht naar de schoolpastor in Tiszaszalka die de vracht in gedeeltes steeds mee zal nemen ieder weekend!’

Kalender
Wilt u alvast D.V. zaterdag 28 mei noteren in uw agenda als gemeentedag voor alle vier de wijken. Ook D.V. donderdagavond 23 juni voor een Benefietconcert van Praise Him in de Grote Kerk. De opbrengsten komen ten goede aan de projecten in Oost-Hongarije en Roemenië waar onze jongeren tijdens de werkvakantie zich deze zomer voor gaan inzetten.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 7 mei kunt u weer kleding brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar de VOEDSELBANK gevestigd is. Dit is een paar straten achter de JUMBO (voorheen C1000) en school De Sprong. Openingstijden blijven van 10.00 tot 11.30 uur. U mag de kleding ook op maandagochtend 9 mei brengen, want dan zijn er heel wat vrijwilligers bezig met het inpakken van de kleding. Esther Harrewijn heeft de coördinatie en is bereikbaar onder tel. 0184 416220.
Een hartelijke groet, Dick van Mourik, tel. 0184 422248