Onderhoud orgel Maranathakerk

In het najaar van 2016 is een begin gemaakt met het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan het orgel in de Maranathakerk door Van Vulpen uit Utrecht. Vorig jaar is het leer van de balg ten behoeve van het pedaal vernieuwd.

Dit jaar wordt aan het orgel gewerkt van 17 tot en met 28 april. In hoofdlijnen worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

• Het vernieuwen van het leer van de grote balg ten behoeve  van het hoofdwerk van het orgel;
  • Het afregelen van de mechanieken en het generaal stemmen  van het orgel;
  • Het schoonmaken van de handklavieren;
  • Het schoonmaken van het gehele orgel, inclusief het pijpwerk.

Om de grote balg te kunnen demonteren, moeten er orgelpijpen worden gedemonteerd. Als gevolg hiervan is het orgel op zondag 24 april niet bespeelbaar. De diensten op deze dag zullen begeleid worden op het elektronische orgel uit de grote zaal van de Maranathakerk.