Uit de kerkenraden wijk 1 en 2

We hebben u al eerder gemeld dat we steeds meer gezamenlijk optrekken als kerkenraden van wijk 1 en 2. In de afgelopen jaren hebben we twee achtereenvolgende periodes gehad waarin één van beide wijken vacant was. In die periodes hebben we steeds gezamenlijke doopdiensten en belijdeniscatechese gehad. We hebben besloten om dit voort te zetten, ook na de komst van ds. G.J. Mink. Dat betekent dat de doopdiensten om-en-om door onze wijkpredikanten zullen worden geleid en dat gemeenteleden uit beide wijken in die diensten hun kind kunnen laten dopen. Voor de belijdeniscatechese en belijdenisdienst geldt dat die het ene jaar door ds. Mink zullen worden verzorgd en het andere jaar door ds. Sparreboom.

We hebben ons als kerkenraden ook bezonnen op het thema cremeren. De wijkkerkenraden zijn geen voorstander van crematie. Dit standpunt wordt in voorkomende gevallen ook met de familie besproken. We vinden het echter niet juist om te weigeren bij een crematie aanwezig te zijn. De voorkeur heeft het in dit geval dat er een rouwdienst wordt gehouden in het rouwcentrum en niet in het crematorium. Desgewenst kunnen de predikant en ouderling echter ook meegaan naar het crematorium en daar ook spreken. Elke situatie is weer anders en vraagt om maatwerk. In overleg met de familie zal invulling gegeven worden aan de rouwdienst.
Tot slot kunnen we u melden dat we de afgelopen periode druk bezig zijn geweest met een nieuw beleidsplan waarin we de plannen van onze wijkgemeenten voor de komende jaren beschrijven. We zijn uiteraard ook benieuwd naar uw visie hierop. Daarom willen we tijdens een gemeenteavond op dinsdag 30 mei de hoofdlijnen van dit concept-beleidsplan met u delen en u om een reactie vragen. Tijdens deze gemeenteavond zullen we ook nader kennis-maken met ds. Mink. We vragen u dus om deze avond vrij te houden.
Meer informatie volgt binnenkort.
Pieter Vlot, scriba wijk 1
Krijn Schep, scriba wijk 2