Wensput ‘Erbij in Sliedrecht’

De wensput staat de komende twee weken in de Maranathakerk. Stel uw vraag of breng wat u bezighoudt onder de aandacht door het op deze manier onder de aandacht te brengen.  De wensput ‘Erbij in Sliedrecht’ doet haar ronde in het dorp. Iedereen kan hierin een wens deponeren voor zichzelf of voor een ander om eenzaamheid tegen te gaan.

De wensput is een initiatief van ‘Erbij in Sliedrecht’, een enthousiaste werkgroep met vertegenwoordigers van ASVZ, de Bibliotheek AanZet, Gemiva-SVG, Rivas Zorggroep, Stichting Waardeburgh, Stichting Welzijnswerk Sliedrecht, United by Music, Yulius en De Zonnebloem. Deze werkgroep is in het leven geroepen in het kader van de landelijke acties tegen de eenzaamheid.

De Diaconie ondersteunt dit initiatief. De wensput zal in januari één of twee weken bij de ingang van de Maranathakerk staan. U kunt hier al uw vragen en wensen over eenzaamheid in kwijt. Omdat privacy voorop staat binnen de Diaconie, zullen alle vragen en wensen met uiterste discretie worden behandeld. Eenzaamheid is een groot maatschappelijk probleem. Meer dan een miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. Eenzaamheid en sociaal isolement treft mensen van alle leeftijden en uit alle lagen van de samenleving.

Meer informatie: www.eenzaam.nl

Dick van Mourik