[Wijk 3&4] Opening winterwerk 2020

Op DV zaterdag 26 en zondag 27 september is het zover: het winterwerk in onze gemeente mag weer beginnen. Maar hoe? De Bijbel is duidelijk genoeg: wees trouw, hou vol, zorg voor elkaar, bid voor elkaar, bouw elkaar op, houd elkaar vast, blijf als gemeente samenkomen, moedig elkaar aan, en groet elkaar met een kus…

En toen kwam Corona.

Als Commissie Opening Winterwerk 2020 hebben we nauwgezet de ontwikkelingen gevolgd, vergunningen aangevraagd, coronaprotocollen bestudeerd en vooral: gedacht in mogelijkheden in plaats van beperkingen. Want het is al triest genoeg dat de gemeente ’s zondags niet meer kan samenkomen zoals ze gewend was. De ontmoeting, elkaar na lange tijd terugzien, de gezamenlijke maaltijd, de gesprekken, de ontspanning, het elkaar opscherpen tot volharding en geloof – we willen de mogelijkheden daartoe optimaal bieden op zaterdag (IJsbaanterrein) en zondagochtend (Grote Kerk).

Veel is nog onzeker en de uitvoering zal ongetwijfeld anders zijn in verband met de overheidsmaatregelen. Maar zoals het er nu voorstaat, mogen u en jij het volgende verwachten in een veilige setting:

dauwtrappen in de natuur – fietstocht – spelen en spelletjes voor kinderen – muziek en zang – voetbal en volleybal – anderhalvemeterbuffet – KB-band – kampvuur, maar vooral: , en misschien wel meer nodig dan ooit: ONTMOETING!

Meer informatie volgt in het kerkblad, in Kerk Klets, op Facebook, op de website en op Instagram.

Hartelijke groet, en heel graag tot ziens,

Huib Visser
Leendert Hofman