Kerk en corona update

Dinsdagavond 2 november jl. deed het demissionair kabinet een nieuw beroep op de samenleving om de oplopende besmettingscijfers en ziekenhuisopnamen te keren. Alleen als de urgentie onder de bevolking snel terugkeert, kunnen hardere ingrepen voorkomen worden.
Vanaf 6 november geldt weer een dringend advies om anderhalve meter afstand te houden, mondkapjes keren terug en het kabinet doet opnieuw de oproep om te testen bij klachten. Als de situatie blijft verslechteren neemt het kabinet op 12 november meer maatregelen. Formeel zijn er geen maatregelen afgekondigd die invloed hebben op kerken.

Naar aanleiding van het vorenstaande heeft onze Werkgroep “Kerkzijn op 1,5 meter afstand” een advies uitgebracht aan de Algemene Kerkenraad. Maandag aanstaande zal het Moderamen van de Algemene Kerkenraad zich hierover beraden.
Vervolgens wordt u volgende week geïnformeerd in het Kerkblad en de website van de Hervormde Gemeente.

Voor aanstaande zondag 7 november vragen wij u om verstandig te handelen en de kerk als publiek gebouw te zien. Dat betekent bij het binnenkomen in de kerk en het verplaatsen in de kerk een mondkapje te dragen, de basismaatregelen te handhaven, en waar mogelijk onderling gepaste afstand te houden.