Kerk in Actie stelt 100.000 euro beschikbaar voor noodhulp in Nepal

De zware aardbeving in Nepal en de zware naschokken daarvan hebben op grote schaal verwoestingen veroorzaakt. Het dodental is de 7000 personen gepasseerd. Een groot gedeelte van het midden van Nepal is door de aardbeving getroffen, waaronder hoofdstad Kathmandu. ICCO/Kerk in Actie heeft een kantoor in Kathmandu. Kerk in Actie stelt 100.000 euro beschikbaar voor noodhulp.

Internationaal hulpnetwerk
ICCO en Kerk in Actie maken samen deel van het internationale netwerk ACT Alliance. Onze partners en ACT zijn ter plekke, mensen helpen elkaar. Momenteel wordt een plan voor humanitaire respons voorbereid. De meest dringende behoeften zijn op dit moment voedsel, water, dekens en kleding. Ook medische hulp en psychosociale ondersteuning en begeleiding van slachtoffers van de ramp zijn nodig. Via de ACT Alliantie helpt Kerk in Actie om noodhulp te bieden.

Medewerker Kerk in Actie/ICCO is veilig
Gelukkig is het personeel veilig, maar de medewerkers zijn wel aangeslagen over wat er is gebeurd. Regiomanager Pepijn Trapman en zijn vrouw en twee kinderen overleefden de aardbeving in Nepal. De onzekerheid is door de naschokken echter nog altijd groot. “We leven hier nu echt van uur tot uur”, liet Trapman vanuit de hoofdstad Kathmandu aan ANP weten.

(bericht ontleend aan de website van de PKN)