Kerk zijn op 1,5 m afstand

In de vorige update schreven we al, dat we ook als Hervormde Gemeente Sliedrecht nog niet af zijn van het coronavirus.
Maandagavond 28 september vond de persconferentie plaats. De aangekondigde maatregelen hebben mogelijk gevolgen voor ons als gemeente. De werkgroep buigt zich daar de komende week over.
Volgende week wordt hier via het Kerkblad over gecommuniceerd. Volg ook onze website waar de actuele gebruiksplannen en protocollen staan.

Reserveringssysteem
We zien dat we als gemeente gewend zijn geraakt aan het reserveringssysteem. Dat is goed. We krijgen echter ook signalen dat gemeenteleden achter het net vissen als ze willen reserveren. Eerder hebben we de maximering van het aantal te bezoeken kerkdiensten per maand losgelaten. We vragen nu weer om ruimte te laten aan gemeenteleden en om niet meer dan vier keer per maand te reserveren.

Het verlaten van de kerk
We zien bij het verlaten van de kerk dat de anderhalve meter maatregelen niet goed wordt nageleefd. Wacht op aanwijzingen van de coördinatoren voordat u de kerk verlaat. Coördinatoren wijzen de volgorde van de banken aan bij het verlaten van de kerk.