Nieuws van de C.H.R. (146)

Elkaar in de ogen kijken!
Van D.V. donderdag 3 november tot en met dinsdag 8 november brengen Els van der Veen, Esther Harrewijn, Frank Dunsbergen en Dick van Mourik van de CHR een werkbezoek aan  onze 3 gemeenten in Roemenië. Daarnaast bezoeken we  3 instellingen we dit jaar namens u  hulp hebben verleend. Elkaar ontmoeten is reuze belangrijk in dit werk wat we mogen doen. Op donderdagmiddag en vrijdagmorgen hebben we een ontmoeting bij het verzorgingshuis Agnulli Dei in Oradea. Het doel is om te zien hoe onze middelen worden besteed en om afspraken te maken voor volgend jaar. Er zijn twee oude vrouwen  Iren Kovác en Piroska Szabó die grotendeels op kosten van Sliedrecht (2 x € 250 per maand ) worden verzorgd omdat ze niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. Op vrijdagmiddag bezoeken we de gemeente Zerindu Mic. In deze kleine plattelandsgemeente met zo’n 250 inwoners maken we gebruik van een tolk omdat er alleen Hongaars wordt gesproken. Voor Frank is dit een eerste kennismakingsbezoek en we zullen vooral luisteren om vast te stellen op welke manier we ook volgend jaar kunnen helpen. Zaterdagmiddag zijn we te gast in de gemeente Lapusel. Op 26 oktober hebben zij kleding etc. uit Sliedrecht ontvangen. Er komen in Lapusel maar heel weinig mensen in de kerk wat ons zorgen baart. Zondag 6 november gaan we naar de kerk in Micula en hebben na afloop een ontmoeting met  dominee István Higyed. Het weerzien met deze predikant, die een aantal jaren geleden ook in Sliedrecht heeft gepreekt, voelt als ‘thuiskomen’ waarbij je echt merkt dat christenen over de hele wereld met elkaar verbonden worden door onze Here Jezus Christus.  We slapen ook 2 nachten in het opvanghuis Pro Vita in Baia Mare waar zo’n 35 (wees)jongeren worden voorbereid op een zelfstandig bestaan. We zien uit naar de ontmoeting met Gabor en Györgyi Viragh die het 2e gebod ‘en gij zult u naaste liefhebben als uzelf’ iedere dag in praktijk brengen. Dat geldt ook voor onze ontmoeting in Boedapest op maandag 7 november wanneer wij Michel en Janet van Boxtel van de stichting Embrace ontmoeten. Ze werken onder de daklozen en zigeuners. Zij hebben afgelopen zomer onze jongeren tijdens de jongerenwerkvakantie enorm geholpen ‘hoe om te gaan met de allerarmsten uit de samenleving’. Mooi dat we dit namens u allen mogen doen. Voor alles geldt Deo Volente.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 5 november  kunt u weer kleding brengen naar onze locatie Elzenhof 138 in de loods waar de VOEDSELBANK gevestigd is.Openingstijden zijn van 10.00 – 11.30 uur.
U mag de kleding ook nog brengen op maandagochtend 7 november van 8.30 -10.00 uur want dan zijn er weer heel wat vrijwilligers bezig met het inpakken van de kleding.
Wilt u ook een keer komen inpakken? Graag! vele handen maken dat we dan sneller klaar zijn. Esther Harrewijn heeft de coördinatie. Na 8 november gewoon bellen tel. 0184 416220.

Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik tel. 0184 422248