Orgelconcert Jan Dekker

Zaterdag 12 november 2016 geeft Jan Dekker een orgelconcert op het monumentale Naber-orgel van de Grote Kerk. De organist, verbonden aan de Grote Kerk, zal het orgel in vele verschillende klankregistraties laten horen. Het programma word geopend met Praeludium Tertium van Carl Colb. Daarna volgen drie composities van J.S. Bach, de beroemde Toccata en Fuga in D, Schmucke dich, o liebe seele en concerto in a Bach/Vivaldi BWV 593. Het concert wordt vervolgd met drie Franse romantische sfeerstukken van Dubois en Salome. Verder vermeldt het concert zes orgelwerken van Max Reger die dit jaar 100 jaar geleden overleed. Gespeeld worden twee orgelkoralen, Pastorale, Melodia, en de Toccata en fuga in D. Als afsluiting van de avond zal de organist improviseren op een lied.

Aanvang concert 20.00 uur; de kerk is open vanaf 19.30 uur. Toegang gratis.