Nieuws van de C.H.R. (97)

Bestellingen voor Pasen
Morgen, D.V. zaterdag 28 maart, van 9.00 tot 11.00 uur kunnen de bestellingen worden opgehaald in de Maranathakerk. Wat heeft u weer uw best gedaan! U heeft voor bijna
€ 3.000,- aan eieren, sinaasappels etc. besteld. Heel erg bedankt!

Waardering en Pasen
Ons commissielid Johan van Ferneij is op het ogenblik erg ziek. Hierover heeft u al regelmatig in het Kerkblad kunnen lezen. Wie Johan een klein beetje kent, weet dat zijn hart vol is en zijn mond overloopt, wanneer het over het werk van de commissie in Roemenië gaat. Vanaf 1990 is Johan al nauw betrokken bij deze vorm van diaconale hulpverlening. Al 25 jaar is hij betrokken op onze broeders en zusters in Micula, Lapusel, Zerindu Mic en bij Agnulli Dei in Oradea. Busreizen, werkvakanties, kerstpost, sinaasappels en eierenacties organiseren, niets is Johan te veel. Al onze bezoeken de afgelopen jaren zijn door Johan tot in de puntjes voorbereid. Kort geleden (eind oktober begin november 2014) hebben Johan, Els, Ineke en ik nog een werkbezoek gebracht aan Roemenië. Opnieuw was alles tot in de puntjes voorbereid door Johan. Op de foto ziet u Johan met ‘zijn omaatje’ Suzaneni in Lapusel. Dienen is de ander helpen. De oude vrouw heeft met ons gebeden in het Hongaars. De tranen biggelden bij haar en ons over de wangen. We begrepen er niets van, maar we waren verbonden in Christus. Dat is het wonder van Pasen.

Kleding voor Oekraïne
Omdat de situatie in Oekraïne vanwege de oorlog voor de gewone bevolking steeds moeilijker wordt, heeft de commissie besloten om zich in te spannen om het eerstvolgende transport te bestemmen voor Oekraïne. Wanneer salarissen worden gehalveerd en prijzen enorm stijgen, is uw winterkleding straks een uitkomst voor de mensen die nauwelijks rond kunnen komen. Aan de natuur kunnen we goed merken dat het lente is. Daarom is dit een goed moment om alle winterkleding die we niet meer dragen op D.V. 11 april af te leveren op de Rivierdijk 414b van 10.00 tot 11.30 uur. Zoals u weet, kunt u niet zomaar een zak kleding neerzetten als we er niet zijn. Op donderdagochtend 14 april wordt de kleding ingepakt. De coördinatie is in handen van Esther Harrewijn, tel. 416220.
Dick van Mourik, tel. 422248