Open dag Cursus Theologische Vorming Gemeenteleden (TVG)

Op D.V. zaterdagmorgen 20 mei kunt u vrijblijvend kennis maken met de cursus Theologische Vorming Gemeenteleden, welke gegeven wordt in de Sionkerk te Houten (en ook in de plaatsen Gouda, Middelharnis, Harderwijk en Rijssen). Doel van deze cursus is:

• Verdieping van de kennis van de Bijbel en de daarop gegronde belijdenis;
  • Verwerking van persoonlijke geloofsvragen;
  • Kennis van de geschiedenis van kerk en zending;
  • Bezinning en doordenking van de vragen die in deze tijd op ons afkomen op dogmatisch en ethisch gebied;
  • Toerusting voor het vervullen van allerlei taken in de  gemeente.

Het is een driejarige cursus, die om de veertien dagen op zaterdagmorgen wordt gegeven en waarin de vakken  Oude Testament (dr. M.A. van de Berg, Zoetermeer), Nieuwe Testament (ds. J. Blom, Ridderkerk), Dogmatiek (ds. J. Westland, Putten),  Ethiek (ds. P. Vernooij, Hardinxveld-Giessendam), Kerkgeschiedenis (dr. G. Schaap, Ede), Missiologie/Oecumenica (ds. J.E. de Groot, Ede) en Praktische Theologie (ds. W.C. Meeuse, Sliedrecht) worden behandeld. Deze cursus is verrijkend en leerzaam, een cursus die de blik verbreedt en de onderlinge banden versterkt. De cursus is laagdrempelig: een speciale vooropleiding wordt niet gevraagd. Op een open dag kunt u de sfeer proeven en een morgen vrijblijvend kennismaken met de lessen door mee te doen met de huidige cursisten. Op 20 mei worden de vakken Oude Testament, Ethiek en Praktische Theologie gegeven.

U wordt om 9.30 uur verwacht in de Sionkerk (Eikenhout 221) te Houten. Rond de klok van 12.30 uur worden de  lessen beëindigd.

De nieuwe cursus begint op 2 september 2017. Voor nadere informatie: zie www.cursustvg.nl. Verder kunt u inlichtingen verkrijgen bij de cursusleider van Houten: ds. W.C. Meeuse, tel. 0184-634656, w.c.meeuse@kpnmail.nl.