Nieuws van de C.H.R. (221)

Mooi werk

Zaterdag 30 november is er weer kleding gebracht. Aan contant geld en collectemunten hebben we hierbij € 20,- ontvangen, waarvoor dank. Ook kwam een lieve mevrouw weer een heerlijke speculaaspop brengen van de echte bakker voor de vrijwilligers die helpen met inpakken. Maandag 2 december zijn alle jassen, schoenen en kleding netjes in dozen gepakt. Het was opnieuw een hele gezellige ochtend met pakweg zo’n 20 vrijwilligers. Jan van Wijk werd in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange betrokkenheid. Iedereen opnieuw bedankt!

Pro Vita
Györgyi Viragh, die zich bezig houdt met de verbouwing van een aantal kamers in het gebouw van Pro Vita waar weesjongeren worden opgevangen en begeleid naar zelfstandigheid, konden we deze week ook een mooi bericht sturen. De lening van
€ 5.000,- die we eerder dit jaar hebben verstrekt, hoeft niet te worden terugbetaald. De reden hiervan is dat het gereserveerde geld voor de installatie van een lift in Agnulli Dei niet zal worden uitgegeven omdat de voorlopige vergunning van het verpleeghuis/hospice tot eind van 2019 niet wordt verlengd. Agnulli Dei moet deze zorg dus beëindigen. In een reactie van Györgyi voor deze gift schrijft ze dat hierdoor haar bezorgdheid plaats heeft gemaakt voor een gevoel van vertrouwen in de toekomst en dat zij u hier heel hartelijk voor wil bedanken.

Kerstpostactie
Op zondag 8 december wordt een folder bij de ingang van kerk uitgedeeld over de kerstpostactie. Voor € 0,50 per stuk wordt uw kerstkaart voorzien van een echte CHR-postzegel en uiterlijk 23 december bezorgd door circa 45 vrijwilligers. U kunt uw kerstkaarten voor Sliedrecht en Wijngaarden bij ons inleveren zondag 15, woensdag 18, donderdag 19 en zaterdag 21 december (zie folder). Ook wordt een envelop met een bankrekeningnummer uitgedeeld. We zijn weer van plan om € 5.000 te verdelen over de 3 gemeenten. Hiervoor worden door de plaatselijke predikanten en kerkenraden dan boodschappen gekocht. Bij elkaar worden op die manier zo’n 800 gemeenteleden blij gemaakt. Met een bescheiden bijdrage worden mooie dingen gedaan.

Roemeniëreis 2020
Margareth en Vincent Spijkers en Dick van Mourik willen in het voorjaar van 2020 opnieuw een 8-daagse reis naar Roemenië organiseren voor gemeenteleden. De vermoedelijke vertrekdatum wordt 21 mei 2020. Heeft u interesse of heeft u vragen, wacht niet te lang, maar zoek contact of stuur een mailtje naar d.van.mourik@hetnet.nl of bel 0184422248. Het is een unieke kans om Roemenië op een speciale manier te leren kennen. Vanwege de aanschaf van de vliegtickets willen we aan het eind van deze maand inzicht hebben in het aantal deelnemers.
Met een hartelijke groet, Dick van Mourik