Nieuws van de CHR (229)

Hoe is het in Lapusel
Deze week hebben we contact gehad met de gemeente Lapusel. Gabi, de vrouw van de organist schrijft:
‘Bij ons in Lapusel zijn er nog geen zieken met het coronavirus, voor zover ik weet. Wij werken ook vanuit huis. De kinderen krijgen met hulp van internet schoolopdrachten.
Wat het gemeenteleven betreft, wordt de kerkdienst opgenomen. Ds. Victor Molnar preekt en mijn man István die ook kerkenraadslid is, speelt orgel en zingt. Voor de gemeente hebben we een Facebookgroep gemaakt waar de gemeenteleden de kerkdienst kunnen terugluisteren. Verder wordt elke avond door een dominee van een buurgemeente via internet een bijbel- en uur van gebed gehouden. Zo gaat het bij ons in deze dagen. We wensen alle bekenden uit Sliedrecht gezondheid en Gods zegen. We bidden voor jullie. Hopelijk kunnen we elkaar dit jaar nog ontmoeten’.
In de kerk van Lapusel hangt een gedenkplaat waarop staat dat de kerk in 1993 is gerestaureerd met hulp vanuit Sliedrecht. Het is nu zo’n 30 jaar later. Wat is het mooi dat we wederzijds voor elkaar bidden.
Met vriendelijke groet, Dick van Mourik, 0184 422248