Nieuws van de CHR (244)

In verbinding staan
Het is een bijzondere tijd vanwege de beperkende maatregelen als gevolg van corona. Opnieuw kan maar een klein aantal mensen naar de kerk. Aan de andere kant is het ook weer bijzonder dat er nieuwe wegen worden gevonden om met elkaar in verbinding te blijven. Zo ontving ik deze week uit Zerindu Mic van ds. Lauránd Péter Lörincz een e-mail waarin hij een link meestuurde van de kerkdienst in Zerindu Mic.
De dienst werd door 250 mensen gevolgd; zo’n klein dorpje op het platte land in Roemenië is dan opeens heel dichtbij in de Sliedrechtse huiskamer.
Die verbinding merkten we ook toen afgelopen zondag ons in Sliedrecht op verschillende plekken het bericht bereikte dat mw. Böske uit Lapusel op 91-jarige leeftijd is overleden.
Zij was de vrouw van de dominee in Lapusel.
Gerrit van den Toren herinnert zich het allemaal nog heel goed. Begin jaren 90 had zij samen met haar man een belangrijke rol in de opbouw van de gemeente en is met hulp van Sliedrecht de kerk gerenoveerd. Ze is afgelopen dinsdag 13 oktober begraven. Als we het over ‘verbinding hebben’ met de ander dan is het sturen van een kaartje een hele mooie manier. Daarom verwachten we dit jaar veel van de kerstpostactie.
Nu we elkaar niet kunnen ontmoeten in de kerkdienst is het een mooie gelegenheid extra kerstkaarten te sturen naar gemeenteleden om het contact gaande te houden.
Begint u alvast maar met het maken van een lijstje.
Van harte aanbevolen.

Kleding brengen
D.V. zaterdag 7 november kunt u weer kleding brengen.
Esther Harrewijn heeft de coördinatie, 0184 416220.

Met een hartelijk groet,
Dick van Mourik, 06-46884467